این نرم افزار (3dsmax) که از بهترین های ساخت انیمیشن و جلوه های بصری می باشد بسیار ساده و قابل استفاده عموم طراحی شده در زیر پاره ای از آموزشهای مقدماتی و ... را ببینید.
در صفحه ای که از این نرم افزار باز می شود در نوار بالا
1_create که یعنی خلق کردن و با استفاده از این گزینه می توانید اجسام سه بعدی درست کنید
2_modifiersکه با این گزینه می توانید اجسام را شکل داده و مودلینگ کنید که شاخه های زیادی دارد که بعضی را به اختصار تو ضیح می دهم از مهمترین آنها skin می باشد که برای استخوان گذاری شخصیت ها به کار می رود که در زیر به شرح کامل آن می پردازم
ابتدا یک box بکشید بعد به گزینه create بروید و در قسمت آخر یعنی system گزینه bone ik را انتخاب کنید و آن را داخل box قرار دهید به طوری که یک مفصل درست شود یعنی دو بار کلیک چپ کنید بعد به گزینه modifiers به قسمت animation بروید و skin را انتخاب کنید آنگاه در گزینه add و bone را اضافه کنید و ok بزنید اگر درست انجام داده باشید با حرکت bone ها box هم خم می شود .
در این نرم افزار ابزار های گوناگونی برای طراحی وجود دارد مثلا با ابزار fdd box در قسمت modify ممی توانید دور شکل خود یک قفس مانندی درست کرده و با کلیک راست و زدن point contorol با کشیدن هر نقطه به شکل خود فرم دهید
از دیگر ابزار کار آمد در این جا می توان به ابزار boolean در گزینه geometry در compond ام برد که با دوشکل داخل هم طوری که هر دو دیده شوند مثلا دو تا box می توانید روی یکی کلیک کنید و boolean را انتخاب کنید و با زدن pick object و کلیک روی جسم دیگر جای این جسم روی جسم اول می ماند
ازابزار دیگر میتوان EDIT POLY را نام بر که در قسمت MODIFY قرار دارد و میتوان با آن به شکل فرم داد .
مثلا با کلیک روی POLYGON و کلیک راست EXTROD کرد یعنی آن پلی گون را بیرون بکشید یا با گزینه TRAGET WELD در VERTEXیا همان نقطه دو نقطه را بهم وصل کرد
از دیگر ابزار که در MODIFY قرار دارد BEND(خم کردن) WAVE(موج دادن)NOISE(لرزاندن)FLAX)(انعطاف پذیر کردن) MELT(ذوب کردن) و STRECH)(کشیدن) و.... را نام برد
از SHORT KEY ها هم می توان به F3 برای نمایش شبکه بندی ها اشاره کرد یا SHIFT +Q برای رندر کردن یا گرفتن شیفت سپس کشیدن جسمی یا MOVE کردن آن برای کپی کردن و Cبرای نمای دوربینو......
لطفا سوالت خود را در قسمت نظرات مطرح کنید مطرح کنید